vrijdag 3 januari 2020

Kaart met een houtenvakjes doosje........



Hoi Hoi  dit berichtje staat vandaag op het ..Craft Senasations blog
vandaag wil ik jullie weer iets leuks laten zien .
We kennen allemaal wel die leuke houten vakjes bakjes van Craft Sensations met die leuke kleine dingentjes erin maar wat is er nou leuker als deze leeg is om deze nog te gebruiken en  er een kaart mee te maken.




Wat heb je dan nodig : natuurlijk een leeg doosje
effe kleur craft papier
een leuk blok papier
wat lint
en natuurlijk je basis materiaal en je spulletjes om te versieren .


We beginnen uit het effe kleur craft papier (Ik gebruik hier het Luxury cardstock With Linen Texture voor van Craft Sensations )


Snijd hier een stuk van 10.5 X 28.5 cm van .
Ril deze op 10.5 , 11.6 ,22,  2n 23.2 cm




Het houten doosje komt precies in het midden mijn maten van de doosjes waren allemaal hetzelfde maar dit zou je dan even na moeten meten .
dit zou je dan zelf even moeten aanpassen .





Doe lijm in het midden en plak je doosje vast .





Neem nu een ander kleurtje cardstock en pak een leuk papier blok
ik heb voor zwart cardstock gekozen
snijd hier
3x 10x10 cm
en 2x 4.7 x 10 cm van .



Dan van het papier blok
3x 9.5 x 9.5 cm
en 2x 4 x 9.5 cm van
Ik heb het design papier nog bewerkt met wat stempels en een bruin randje maar dat mag je zelf weten of dat leuk is .




Plak daarna al je delen op het cardstock




Nu pakken we de basis weer. Het deel met het geplakte doosje
daar zoeken we het midden op bij het vierkante gedeelte voor en het vierkante gedeelte aan de achterkant. 




Plak daar een lintje op van ongeveer 20 centimeter
aan beide kanten (het kleine flapje doen we niks mee dat valt straks mooi aan de binnenkant van je vakjes )






Nu gaan we alle delen op de basis kaart plakken over de net opgeplakte lintjes .

Als je het kaartje nu mooi dicht fout kan je de lintjes mooi vast strikken .




De basis is nu klaar voor je kaartdoosje .
En dan nu het leukste het versieren van je kaart
dit kan je natuurlijk doen zo als je zelf wilt
Ik heb er nog een extra strookje bij gedaan en wat labeltjes ingemaakt
en de vakje zijn ook zo leuk om te vullen ik heb in een vakje een schud gedeelte gemaakt .
daar kan je je lekker in uitleven .
Veel Plezier .











En nog een fotootje van mijn gebruikte materialen




Groetjes Marcella


3 opmerkingen:

  1. Oh wat een leuk idee! Ik heb ook nog van die lege doosjes met het idee er wat mee te doen en nu weet ik het! Ik ga deze opslaan. En natuurlijk nog de beste wensen voor 2020, dat er elkaar maar mogen blijven inspireren. Groetjes Ela

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk Marcella! Ik heb er een tijdje geleden ook wat mee gemaak...duurt nog even voordat die online gaat. Maar jij hebt er echt een kadootje van gemaakt, superleuk.
    Groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee!!! ik heb ook nog een paar van die doosjes liggen...
    Liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen